JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
Főoldal arrow Publikációk arrow Közélet, agora arrow Békejel 2008: Gyújts egy fáklyát a békéért!
Békejel 2008: Gyújts egy fáklyát a békéért! PDF Nyomtatás E-mail
Felhasználói értékelés: / 2
LegrosszabbLegjobb 
Írta: Farkas Renáta   
2008. March 26.

kp_058Sötétség uralkodik a fejekben. A szíveket kővé fagyasztotta a nap mint nap lesújtó erőszak. Mégis elégedettek lehetünk, hiszen nem egy háborús övezet szenvedő alanyai vagyunk, akik egyik percről a másikra élnek, mert nem tudják, mikor találja el őket egy eltévedt repesz, mikor törnek rájuk bosszúra szomjazó katonák, akik a „rendfenntartás” csúfosan hamis álcájával takarózva önkényesen döntenek emberi életek fölött. Amerika erkölcsi kötelességére hivatkozva szállta meg Irakot. Öt évvel az invázió után George Bush még mindig elszántan védi a háború megindítására vonatkozó döntését, annak ellenére, hogy súlyos árat fizetett mind az amerikai, mind az arab nép. Bush szerint az emberéletben és vagyonban megfizetett „magas ár” ellenére helyes volt a döntés, hogy eltávolítják Szaddam Husszein akkori diktátort Irak éléről. Szerinte sikeres és szükséges lépés volt megemelni az Irakban harcoló csapatok létszámát, mert így előzik meg Irak káoszba süllyedését.

 

 

Közismert tény, hogy a hatalom bármilyen mondvacsinált indokkal keresztül viszi terveit. Az élet és az alapvető emberi jogok nem számítanak. Bár a magyar társadalom is megeszi a maga feketelevesét, korántsem olyan súlyos a helyzet, mint a háborús övezetekben.
Egy világban, ahol szenvtelenül elmennek egy haldokló ember mellett, ahol nem segítik föl az elesetteket, ahol mások kárán alapozzák meg sikereiket, a Humanista Mozgalom és a Békejel célja a szolidaritás erősítése. Idéznék Várady Tibor a 2007-es békejelen megtartott beszédéből:
„Most, amikor büszkén visszatekintünk 1848. március 15-re, ne felejtsük el a 12 pontból a tizediket. Így szól: „A katonaság esküdjék meg az alkotmányra, magyar katonáinkat ne vigyék külföldre, a külföldieket vigyék el tőlünk.”
Másfél évszázaddal később, az alkotmányunk már kimondja, hogy „a Magyar Köztársaság elutasítja a háborút, mint a nemzetek közötti viták megoldásának eszközét” . Képviselőink pedig többször kimondták: “Magyar katona nem megy Irakba” – később a saját szavuk és az alkotmány dacára katonákat küldtek a háborús országba. Jelenleg is, ötpárti konszenzus alapján, vannak magyar katonák Irakban. Ezért még mindig van dolgunk.
És mit ért el ez a háború?
Tízezrek halálát. Eddig. Milliók hagyták el lakhelyeiket, és lettek menekültek. A terrorista támadások száma pedig globálisan megnövekedett, akkor is, ha az iraki robbantásokat nem számítjuk bele. És mindez eddig több mint 400 milliárd dollárba került.” (forrás:
www.bekejel.net)

A világ népei nem a pusztításra termettek. Képesek összefogni a béke, a humanizmus jegyében. Képesek szembeszállni a hatalom mindenkit eltipró gépezetével. Magyarországon március 29-én és 30-án gyújtják meg a remény fáklyáit, fölhívva a figyelmet arra, hogy lehetséges egy szebb jövőt létrehozni. Az egyetlen akadály, amely közbeszól, a fásult közömbösség, az akaraterő hiánya.
Április 26-án Londonból indul egy szolidaritási mozgalom Franciaországon keresztül egészen Genfig. Céljuk, hogy fölhívják a világ népeinek figyelmét egy nukleáris fegyverektől mentes, biztató jövőre.
Az első Békejel – a 2004-es – néhány civil szervezetnek és a lelkes fiataloknak köszönhetően elérte, amit a politikai kampányoknak csak milliós nagyságrendű összegek elköltésével sikerül: nemzetközi sikert aratott. Az MTI információja szerint a Hősök terén készült fotó a BBC címlapjának vezető témája lett.
Addig nem hal meg a remény, amíg lelkes önkéntesek szelleme fűti a tömegeket. Őket nem a haszon és a hatalomvágy hajtja, hanem a hit. Hit egy boldogabb jövőben, ahol ember nem embernek farkasa. Egy jövőben, amelyet nem a politikai elit érdekei rángatnak kötélen, hanem az emberség hajnala fényesíti az együttérzést és az önzetlen szeretetet.



www.mentropia.hu



Oszd meg, ha tetszett!
Facebook! MySpace!
Utolsó frissítés ( 2008. March 27. )
 

Hozzászólások  

# maho 2008-03-26 13:55
Nem tízezrek haltak meg Irakban, hanem százezrek...És ennek 99%-a felekezeti örjöngés az okozója , és nem amerikai katona.

"mikor törnek rájuk bosszúra szomjazó katonák, akik a rendfenntartás  csúfosan hamis álcájával takarózva önkényesen döntenek emberi életek fölött"
Ez erős csúsztatás, érzelmekra ható szépen fogalmazott demagógia, kevés valóságalappal.

A Bush adminisztráció nem Szaddam eltávolításában tévedett hatalmasat, hanem a rendezésben.
# maho 2008-03-26 13:58
Még vmi...

A béke roppant jó és nagyon szép dolog (ki az a hülye aki szerint nem...). Kár hogy minden békét háború előzött meg és hogy a békére olyan fegyverarzenálo k vigyáznak ma világunkban, ami azért kicsit elveszi a dolog savaborsát..
# Bogi 2008-03-26 16:48
Maho basszus, azt akarod mondani, hogy minden, amit az egybesült államok csinál az korrekt? "A Bush adminisztráció nem Szaddam eltávolításában tévedett hatalmasat, hanem a rendezésben." a színpadi változatra gondolsz?

szerintem túlontúl elfogult vagy...
# maho 2008-03-26 16:57
idézem saját magam, ha esetleg elkerülte a figyelmed: "tévedett hatalmasat"

Igen, az összes embert tipró mocskos buzi diktátor dögöljön meg ott ahol van. Emberi jogok. Szent dolog. Kötnék fel mindet...
# Bogi 2008-03-26 17:07
nem kerülte el, csak nem értettem mit akarsz ezzel mondani. mert ha a broadway darabot baszták el rendezésileg, akkor közelebb lennék. minden más esetben a "hatalmasat tévedett" teljesen független a kontextustól (bizonyos esetekben). Kurva nagyot tévedett, nem is... nem tévedett, hanem poklot szabadított a világra. és nem pusztán az imént emlegetett háborúval. hanem az összes többivel is.

na jól megaszontad. remélem hallották.
# maho 2008-03-26 17:11
nem kell cinikusnak lenned, én sem szoktam az lenni, amikor kinyilatkoztats z valamit, ami nekem nem tetszik.

Zsigerből vagy amerika ellenes, ezzel nem tudok mit kezdeni. Ész érvekkel nem tudok hatni, így feleslegesnek látom a vitát.

Az összes többivel? Mondjuk a második világháborúra gondolsz? Igazad van, most beszélhetnénk németül is, vagy a hidegháború éveire? Az orosz tán jobban megy? Ja, és Te is fogsz még örülni nagyon az életedben, ugyanis a kínai viszont kurvanehéz...
# Bogi 2008-03-26 17:14
nem szántam cinikusnak, bocs ha így jött le. a többihez semmit.
# izzywatson 2008-03-26 18:53
nos, Bush nem is volt katona, nem volt a fronton.
darálóban végzik az emberek.
# izzywatson 2008-03-26 18:54
Béke-témában nagy a vita.
# izzywatson 2008-03-26 18:59
én már voltam Békejelen, de a Békejeles beszéd nélkül lehet hogy nekünk még hatásosabb lenne ott állni a fáklyáinkkal másokkal azért, amiért ott állunk. tudom, furán hangzik.
egyébként én mindig belegondoltam más dolgokat is, amikor kiállok oda. közben persze tudom, hogy mindez hiába...
légyszi ne gyertek a hittel meg a reménnyel most. köszi.
# izzywatson 2008-03-26 19:00
mármint a hosszászólásom kapcsán.
# Made in USA - searh and destroyDarton 2008-03-26 21:23
Szerintem Bush nem tévedett. Hazudott. Soha nem hittem és ma sem hiszem, hogy Irak demokratikussá bombázása volt az amerikai hadsereg közelkeleti intervenciójána k elsődleges oka. Tudom lerágott csont, de én szerintem az ok igen prózai: Amerikának kell a közelkelti olaj. A többi sallang. Cukormáz, így könnyebb megetetni a jónéppel. Európa meg szégyelje magát, hogy ismét hagyta amerikát a mi szomszédságunkb an garázdálkodni.
# fsf 2008-03-27 09:56
Jól beszélsz Darton, amerika azért folytat gusztustalan politikát, mert a világ rendőreként próbál fellépni, az erkölcs és a hit szent védelmezőjeként , közben meg sz@arik az erkölcsre az emberi jogokra, a szabadságra, mindössze a saját érdekeinek megfelelően lép fel!
Ezzen nem az a baj, hogy fellép (az is, de az erősebb kutya..., ez ellen sokat nem lehet tenni), hanem közben hülyének néz. Legyek demagóg ismét, de ha lenne vér igazán a pucájukban, akkor azt mondanák kell az olaj, mi vagyunk az erősebbek odacsapunk. ;-)
Ez tiszta helyzet, de ez a terrorista duma, meg világbéke maszlag és mindenki aki ezt nem támogatja egy rohadt terrorista, ez kiveri a biztit. Sőt, elárulok valamit. Részemről helyeslem azt, amikor néhány iraki "terrorista" -szerintem szabadságharcos - felrobbant néhány megszálló katonát. Ők ugyanis a hazájukat védik egy agresszív, megszálló hatalommal szemben, gyk. partizánok, fellépésük teljesen jogos és hasonló helyzetben én sem ülnék tétlenül az ablakból integetve a megszállóknak.
{amikor a saját civiljeiket robbantják vallási okból, az más tészta, azzal nem értek egyet}

A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett!

< Előző   Következő >