JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
Főoldal arrow Publikációk arrow Közélet, agora arrow A békegalamb véres szárnyai
A békegalamb véres szárnyai PDF Nyomtatás E-mail
Felhasználói értékelés: / 4
LegrosszabbLegjobb 
Írta: sághi zsuzsi   
2008. July 14.
A békegalamb véres szárnyaiIrak, Afganisztán. Csak néhány hely, ahol felégnek a földek, elszakadnak a gyökerek, kiégnek az emberek és a helyükön, ahol a sóval hintett vérpatak mellett még van ereje az életnek, sírhalmokon kanyarog a kopár aljnövényzet.

 

 

A háború nem költői. Nem hoz életképeket. A szenvedély is csak vérben forgó szemmel szül valami újat, az élet magvait kitépve. A hamvak közt fehérlő szemgolyók a nyers tények homályos ablakai mögül sem hallhatják az integető magyarázatot, legfeljebb csak a puskagolyókkal néznek farkasszemet. Az pedig nem suttogja el nekik, hogy mennyire sajnálja, hogy aki felülről meghúzva az összes ravaszt azt ígérte pedig, hogy jót fog vele tenni. S aki porba hullt, az erőszakra sem erőszakkal, sem békével nem felel. A háborúban elvész az ember és a béke. Amiért pedig köztudottan fegyverre hív valaki egy kényelmes bársonyszékből, együttérzést, megértést és Isten oltalmát kérve.



Véssük az eszünkbe és hallgassunk a szívünkre...


Az afganisztáni háború egyik áldozataA békét pedig, mint minden ember tudja, több helyen kell hirdetni. Nem árt tehát több frontot is nyitni, mindazok támogatásával, akik egyetértenek a nemes célokkal. A hatalomvágy, a rendbontás és a tömegpusztító-fegyverek – mind-mind gátat vetnek a békés, tiszta és becsületes élet elé; tűzzel-vassal irtani kell hát ezeket. Nem számít, mit, kiket és hogyan kell ehhez megmozgatni, mennyi áldozattal jár. Komoly tét forog kockán. A világ békéje!

Minél több helyen ágyaznak meg a békének, annál több helyen borítja el a Földet óriási, ismeretlen, fel-nem-mérhető ereje. Aki pedig a legtöbb helyen repteti fel egyszerre a béke fehér galambját, azé minden. Pénz, tőke, hatalom. A játék önmagáért kizárva. Kényelmes fotelekből a modern technika segítségével a kaland, izgalom és kihívás a béke érdekében bárhonnan követhető.


Vigyázat! A reakció ellenjátékba kezdhet! A hírek szerint már várják azok jelentkezését, akik nem értenek egyet a szabályokkal, elvetik a nemes célokat és önző módon nem hoznak áldozatokat a tőke a béke érdekében!




Konklúzió helyett:


http://anotherversionofthetruth.com/

(Mozgassa a képen az egeret a bal gomb folyamatos lenyomásával!)


zenei kíséret:

 

 

 




Oszd meg, ha tetszett!
Facebook! MySpace!
Kapcsolódó írások:
Utolsó frissítés ( 2008. July 14. )
 

Hozzászólások  

# maho 2008-07-14 21:22
A cikk alig burkolt Amerika (kisebb részt európai és európán kívüli szüvetségesei) ellenes írás. Ami alapvetően nem baj. Csak ne essünk bele abba a hibába, hogy a világbékét e két "háború" befejezése fogja elhozni.

Az összes, jelenleg háborús cselekményben elhunyt áldozat szempontjából az általad említett két háború elenyésző hányadért felelős. Emellett ha a két háborút áldozatait nézzük, annak is kibaszott kis része halt meg szövetséges katona keze által.
A két háború "fotelgyilkosain ak" a többihez képest fejlett emberélet-érték képe van.
Izzy, láttál már csecsen rebellistát orosz kiskatonát ölni? Költői kérdés volt, és még véletlenül sem ajánlom.

A világbékéről: egyetértek vele. Mint ahogy a menyországgal is. Csak az a baj, hogy amióta világ a világ, és amióta az ember olyan mocskos, mint amilyen, egyedül a fegyverek és egymástól való félelem miatt voltak békék a háborúk között.

A céllal egyetértek. A megvalósítás viszont kilátástalan.
# maho 2008-07-14 21:41
Azt szoktam mondani, inkább irónikusan, mint viccesen, hogy emberünkek, amikor lejött a fáról, első dolga volt, hogy levest főzött a békegalambból, és megette.
# Bogi 2008-07-14 21:56
hehe
# izzywatson 2008-07-15 10:08
nem gondolom, hogy ez a háború és annakl befejezése békét hoz. az viszont nem tetszik, hogy békefentartás címszóval gyilkolnak.

azt is tudom, hogy nem az összes háborús elesett e két háború áldozata.

még nem láttam csecsen rebellistát orosz kiskatonát ölni.
viszont sejtem milyen, mikor a háború szétzilálja az életedet.

nem lenne rossz a világbéke, de azt hiszem, ez a szó túl sokat akar, mint amennyire lehetősége lenne megvalósulni.
# izzywatson 2008-07-15 10:17
ezt hogy érted?
"A két háború "fotelgyilkosain ak" a többihez képest fejlett emberélet-érték képe van."
# maho 2008-07-15 10:21
"az viszont nem tetszik, hogy békefentartás címszóval gyilkolnak."

Vajon mi lenne, ha azt mondanánk, holnaptól az összes szövetséges katona eljön Irakból és Afganisztánból. Bizonyos, hogy a történelem ismétli önmagát. Mi történt Saigonban, amikor eljöttek az amerikaiak? Sőt, mi történt '75-ben Kambodzsában, amikor a vörös khmerek elfoglalták a fővárost? Na az egy cudar történet volt, egyszer megírom ide. Sajátnép-irtás.
# maho 2008-07-15 10:32
Úgy értem, hogy míg pl az Iraki terroristák szemrebbenés nélkül fejeznek le valakit, csak azért, mert iraki rendőr, vagy míg Zimbabwéban Mugabe elnök elevenen égetteti el az ellenzékieket, addig ilyet szövetséges katonától nem látsz. Sőt, passzióból ölést sem (néhány debill ezreléktől eltekintve). Más vidékeken ez bevett szokás. Sajnálom, hogy világbékére hivatkozással pont őket vetted górcső alá.
# izzywatson 2008-07-15 10:36
sajnálom, hogy leírtam valamit, ami nem tetszik.

azzal, hogy megy a háború, szerintem nem áll le sem a sajátnépirtás sem, sem pedig a helyi terror.
# Judit 2008-07-15 10:59
http://www.youtube.com/watch?v=2-9PN6xYEvM

Izz, témába vág. ez egy nagyon fontos zene a számomra.
# Bogi 2008-07-15 11:14
Maho, te a végletekig vagy képes védeni a nyugati vonalat, holott te is tudod, hogy miről szól a fáma. Azt hiszem, hogy a két szemlélet között, épp középütt lehet az igazság. Ha van. De a világbéke számomra is utópisztikus elképzelés, ám abban izz felé hajlok, hogy a helyi erők max lankadnak az egymás torkának esésben, míg van külső inger.
# maho 2008-07-15 13:00
Izzi, a véleményed fontos, és jó hogy leírtad. Nekem más a véleményem, amit több módon kifejezésre is juttattam. A portálnak szerves része az egyet nem értés és annak kifejezése. Sőt..

Amíg megy a "háború" (ezt azért tisztába kellene rakni, mert mindkét helyen inkább polgárháború megy , sem mint háború) lényegesen kevesebb ember hal meg.
Irakban a két ellenségeskedő arab csoport iszonyatos mészárlásba kezdene, hiszen ezt csinálják most is, csak korlátozva. Akkor nyíltan tennék. Más arab országok sokkal több ember haláláért felelősek Irakban, mint a nyugatiak. Irán, SzaúdArábia, Szíria mind pénzelik, hadianyaggal, emberanyaggal, tudással látják el a saját csoportukat.
Afganisztánban pedig, mivel a regionális hadsereg nem elég erős, a tálibok visszaszereznék a hatalmat, bevezetve megint eszement rendszerüket, persze nyilván bosszúhadjáratt al.

A két országban a halottak száma elérné a milliós nagyságrendet is akár.

Bogi: azt védem, ami logikus. Elvetem a hangzatos közhelyeket, hogy olaj, meg faszom tudja, és megpróbálom lejátszani fejben a lehetséges szkenáriókat, és ebből választom ki azt, ami legvalószínűbb. A síták és szunniták egymás nyakába borulása ebben nincs benne, sem az, hogy a tálibok jófiúkká válnak.
# izzywatson 2008-07-15 13:26
Maho, szerinted mi lenne a (gondolom nem rövidtávú) megoldás az Irakban és Afganisztánban fennálló belső konfliktusok és a beavatkozás szülte helyzet felszámolására? Komolyan kérdezem, mert komolyan érdekel, hogy/mit gondolsz erről.
# izzywatson 2008-07-15 13:28
Hol/miben lehet elfogulatlan írásokat olvasni a két kialakult helyzetről és annak okairól?
# maho 2008-07-15 14:08
Irakban: a helyzet nagyon hasonlít az egykori Jugoszláviára. A mesterségesen összetákolt, és létrehozott államot csak erős, diktatórikus rendszerrel lehet egybentartani. Ha ez megszűnik, a törzsi/etnikai ellentétek azonnal felszínre jönnek és polgárháború taszítja recesszióba az országot. Ennek megszűntetése csak az ország feldarabolásáva l szüntethető meg. Ld: Újkeletű délszláv államok. Meggyőződésem szerint Irak nem tartható egyben. Ehhez nagy nemzetközi összefogás, és akarat szükséges. Ez Jugoszláviában sem volt egyszerű, Irakban pedig mégjobban nem az. Törökország azonnal tiltakozna egy önálló kurd állam megalakulása ellen, Irán valószínűleg magához akarná csatolni a siita területeket (az ott élőkkel teljes egyetértésben), viszont ez szúrná a szemét többek közt SzaúdArábiának és Izraelnek, akik szintén nagy befolyású országok a közelkeleten.
Ha netán ez megvalósulna, el lehetne gondolkodni a megszálló csapatok kivonásán.

Afganisztánban sem jobb a helyzet. Vagy bevonják a tálibokat az ország legitim vezetésébe, mint párt, vagy erős regionális hadsereget hoznak létre, akik kordában tudják tartani őket. Ez a helyzet jóval nehezebb, mint az Iraki, ugyanis adottságai miatt Afganisztánból teljesen elűzni a bárkit is, lehetetlen. Afganisztánban jóval tovább lesznek nemzetközi csapatok, mint Irakban. Ott a katonák nagyrésze európai egyébként.
# izzywatson 2008-07-15 19:08
lenne még egy kérdésem.
szerinted jó az, ha egy belső konfliktusba beavatkozik egy vagy több igen befolyásos külső hatalom, akiknek nyilván érdekükben áll a beavatkozás hatalmi, politikai és gazdasági okokból (még ha ezt demagóg csúsztatásnak is nevezik)?
ha igen, akkor az mikor jó és meddig?

(bocs, ha sok és hülye a kérdés)
# maho 2008-07-15 21:08
Nézd Izzy, az én világról alkotott képem itt nagyon erősen markánsan megfogalmazódik . Tehát az én értékrendem szerint:
1948-ban az ENSZ rögzítette az emberi jogokat. Ebből is van kettő, ami számomra Isten szavaival egyenértékű. Minden embernek vele született, tőle el nem vehető joga az élethez és az emberi méltósághoz való jog. Ezek rendkívül fontos jogok. Egyébként az ENSZ Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában leszögezi, hogy ezeket egyik állam sem veheti el polgáraitól. Az én olvasatomban és értelmezésemben az alapvető emberi jogok megsértése nem egy állam belügye, hanem egyetemes probléma. így erkölcsi jogalapot ad arra, hogy az emberi jogokat korlátozó, elvevő hatalmat erővel megdöntsék kívülről.
Nyilván kimutatható majdnem mindenhol (van kivétel azért bőven) a hatalmi/politikai/gazdasági ok.
Hogy ez meddig mehet el? Ez mindenhol a helyi viszonyoktól függ. A délszláv háborúba alig kellett beavatkozni és jelentős erővel csak nagyon rövid ideig voltak jelen a nyugati hatalmak. Igaz, ehhez kellett egy srebrenicai mészárlás, hogy beteljen a pohár, holott az intervencióra már jóval előbb szükség lett volna. Jelenleg senki sem hal meg háborúban/etnikai tisztogatásban a balkánon, és ez kizárólag a nyugatnak köszönhető.

Ez a véleményem.
# izzywatson 2008-07-16 09:09
köszönöm a véleményed.
# izzywatson 2008-07-16 09:09
illetve köszönöm a véleményeteket.
# maho 2008-07-16 09:13
hmm...és neked mi a véleményed?
# izzywatson 2008-07-16 09:43
úgy érzem, talán nem is találtam még objektív magyarázatokat a különböző forrásokban az iraki és az afganisztáni háború okairól és megoldási lehetőségeiről. az objektív jelző az egyik lényeg.

a belső konfliktusok alap helyzetben sem elfogadhatóak, azon pedig sokat gondolkodom, hogy jó-e amerika+szövets égesek beavatkozása. bármilyen naivan is hangzik, én nem hiszem, hogy a beavatkozókat a "béketeremtésen" kívül ne vezetné hatalmi, és tőkevezérelte szándék.

egy belső konfliktust rendezni kell, ha nem megy, nem árt a külső segítség, de nem tudom, hogy katonai csapatok és pl bombázások hosszú távú megoldást nyújtanak-e.

nyilván nem lehet 150 békegalamb eregetésével megszűntetni a harcokat, a harcoktól elvakultan pedig nem lehet tárgyalni.

így nem tudom, hogy oldható meg a válság.
viszont ha mindenki csak harcol és gyilkol, elfogy minden és mindenki.

egyébként egyáltalán nem támogatom sem a belső harcokat, sem a terrorizmust, sem a háborúskodást.

nem látok bele a dolgokba. van egy képem, amit a rendelkezésemre álló információk alapján alkottam. bármennyire is keresnék objektív információkat, úgy érzem, az igazságot az egész problémáról sosem tudhatom meg (meg szerintem az emberek sem.) porszem vagyok.

átlagemberként úgy látom, hogy van egy (több) belső konfliktus (keleten), ahonnan kifelé is irányultak merényletek. a külső támadásban sérelmet szenvedőnek (nyugat) a jogos revans mellett kapóra jött a támadási lehetőség / beavatkozás a hatalom, a tőke és annak forrásainak bővítésére.

A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett!

< Előző   Következő >