JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
Főoldal arrow Publikációk arrow Politika arrow Az információ hatalom
Az információ hatalom PDF Nyomtatás E-mail
Felhasználói értékelés: / 1
LegrosszabbLegjobb 
Írta: Horváth András   
2007. September 1.

Az iraki háborúA 20. század vége az információ kora. Nem csak az informatika, a számítógépek, hanem a hír, az információk korszaka ez. Már alig emlékszünk rá, de 1991 tavaszán, amikor kitört a kuwaiti, vagy mások által első iraki háborúnak nevezett esemény, a CNN élőben közvetített. Háború a nappaliban. Kissé abszurd, de ez volt.

 

 

 

 

 

 

Aztán jött Szomália. Mi is volt ott? Pár fekete kinyírt pár másik feketét. Meghaltak pár százezren. Végül is belefér. Vannak elegen. Aztán jött a második iraki háború. Nem, az nem az volt, ami még most is tart. Az már a HARMADIK! Vajon miért nem tudunk mi erről, hogy volt második? Mert nem fontos. A kilencvenes évek közepén volt bizony egy igen intenzív háborús tevékenység Irak területén, de leginkább felette, mert ott többnyire a levegőből oldották meg a problémákat. De háború volt a javából. Emberek ezrei haltak meg.

 

 

Most meg itt van a harmadik iraki háború. Mit tudunk róla? Több mint két éve tart. Meghalt 2000+ amerikai katona, 100x ennyi iraki, és még mindig nincs vége. Mit is hagytam ki? Afganisztánt. Arról is volt egy klassz sorozat a TV-ben. Aztán vége lett. De vége is van? Nincs. A mai napig háborús állapotok vannak ott is. Egyik angol kollégám nemrég tért haza, mert őt is behívták. Tartalékos volt, lehúzott 6 hónapot. Túlélte, hálistennek.

 



Oszd meg, ha tetszett!
Facebook! MySpace!
Kapcsolódó írások:
Utolsó frissítés ( 2008. June 24. )
 

Hozzászólások  

# wildhoney 2007-09-01 17:06
Nyilván nem érdeke valakinek, hogy tudjunk ezekről a dolgokról. :-)
# justmemory 2007-09-01 17:54
És még mennyi minden mást sem kötnek az orrunkra... Az persze csak hab a tortán, hogy általában nyílt titok, hogy miért indítanak valójában háborút ( csakhát kell egy jó indok is... ); a világ ez ellen tiltakozik a tárgyalótermekb en és transzparenseke n, de valahogy aztán mindig alábbhagy a "lelkesedés"... Egyébként ajánlom mindenkinek a Lord of war c. filmet - amerikai mozifilm ugyan, de azért megéri; van benne leszűrhető mondanivaló.
# nem értemmaho 2007-09-01 18:07
Az az igazság, hogy nem értem a cikk mondanivalóját...és egy kicsit rövidre is sikeredett, talán ezért.

Egyébként nem hiszek az összeesküvés-elméletekben, még talán '47ben sem ufók száltak le :-)

A média hatalma és eszközei nem teszik lehetővé az összeesküvés-elméleteket.

A háborúkról pedig: mint az már a hozzászólásaimb ól kitűnhetett, rendteremtés-párti vagyok, amíg a háború utáni állapot ideológiailag/emberileg számomra jobbnak tűnik, mint a háború előtti időszakban. Innentől kezdve pedig a háború oka (akár összesküvés) számomra irreleváns.
# justmemory 2007-09-01 18:48
Egyetértek veled Maho; én sem összeesküvésekr e próbáltam utalni ( az csak egy logikai csavar lehetne, hogy ha a médiát az összeesküvők irányítanák, akkor mi lenne... :-) De nem akarok ilyen butaságokba belemenni... ). Engem csak annyi zavar, hogy pl. mindenki tudja, hogy Amerika az olajért ment Irakba. Tiltakoztak ellene, de tevőlegesen nem tettek semmit ( mégiscsak Amerikáról van szó... ); akkor minek szólnak bele... És ezekért a mondvacsinált okokért kellett sok-sok embernek meghalnia mindkét oldalon. Azt kéne mondani, hogy: "Emberek, olajért megyünk erőszakkal, bizony lőni fognak ránk; de mellékesen elfognánk Szaddamot is.". Azon kívül a mai napig hadiállapot van Irakban és hullanak a "békehozó" katonák - szerintem az egyetlen normális megoldás a rendre az lenne, ha szépen legyalulnák az országot pár bombával... Nyílván rengeteg civil áldozat is lenne.... Erről egyébként az a véleményem, hogy egy másik ország "rendjébe" nem feltétlenül kéne beleavatkozni addig, amíg csak magukat cseszegetik... Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valaki hívatlanul beállít, akkor azt nem látják szívesen... Félreértés ne essék, nem uszítani akarok, vagy ilyesmi; csupán ilyen kérdésekben hajlamos vagyok a szélsőségekre, mert nem szeretem az értelmetlen dolgokat és azt szeretném, ha hamar rendeződne a helyzet...
# majdnem mindenben egyetértekmaho 2007-09-01 19:33
kivéve, hogy az amerikaiak az olajért mentek volna Irakba :zzz

ez olyan közhely, hogyha valaki ennek az ellenkezőjét állítja, azt menten a mókusok elé vetik :-)
Gondolkodjunk együtt! Az amerikaiak elfoglalták Irakot, ellenőrzésük alá vonták az olajmezőket. Eddig stimm. Utána odaálltak (persze az összes többi ország, az ENSZ, és az irakiak szeme láttára) marhanagy tankhajókkal, csurig töltötték őket, majd azóta is folyamatosan mennek azek a tankhajók az Államokba? Nem hinném.
Ennek az is ellentmond, hogy az újjáépítésben az iraki kormány által az olajkitermelésr e kiírt tenderek nagyrészét indiai és kínai cégek nyerik.
Irakot Szaddam megbuktatása miatt kellett elfoglalni, valamint azért, hogy a térségben gyengülő stratégiai fontosságú amerikai jelenlét megerősödjön (Irán, Szíria).
Irakban a polgárháború nem az amerikaiak miatt van, egymást ölik legfőképpen. Akkor fog igazán elszabadulni a pokol, ha kimennek onnan (ez nem most lesz). Akkor Irán (a síiták védelmében), Törökország (a kurdok ellen), Szaúd-Arábia (szunniták) bekapcsolódnak a játékba.
# justmemory 2007-09-01 20:02
Igen, tudom, hogy egymást gyilkolásszák a térségben ( de minek...? az okát tudom, de akkoris... ); ezért vagyok úgy vele, hogy inkább egymást öljék, mint a "mi" embereinket... Igazad van, hogy nem álltak oda tankhajókkal, de azt azért furcsállom, hogy Amerika beáldoz egy csomó pénzt és életet, majd az olajat indiai és kínai cégek termelik ki. Ennyire nagylelkű lenne a világ ( egyik ) vezető hatalma... ( nem azt nem hiszem el, amit mondasz, hogy indiai és kínai cégek nyerik a pályázatokat, hanem azt, hogy amerikai érdekeltség nincs a háttérben. Egyébként az általad említett stratégiai jelenlét erősítése szerinted milyen célt szolgálhat? Coca-Cola piackiterjeszté st?; nem kötözködöm, ez csak egy laikus kérdés :-))? Kellemeset csalódnék, ha így van; de ez a rész számomra picit sántít. Tény, hogy nem vagyok naprakész Irakból és más háborús eseményekből; így ha azt mondod úgy van, akkor hiszek neked, csak néha felmerülnek bennem kérdések... :-). Szerintem van jobb dolog is a világon, mint egymást és akár saját magukat ( gondolok itt az öngyilkos merénylőkre pl. vallási alapon ) legyilkolászni...
# Undecided?vekvik 2008-03-30 21:08
Most akkor az a baj, ha közvetítik élőben (egyébként a Yugoslav válság erre a legjobb példa, amikor minden reggel a CNN főcímében a "WAR IN YUGOSLAVIA" felírat jelent meg), vagy az ha nem beszélnek róla. Sztem, akit érdekel az utána tud nézni, annak meg örülök, hogy nem kell egy hírcsatornán állandóan a WAR SOMWHERE felirattal találkoznom, mert ez egy idő után közhelyet csinál a tragédiából, és a végén már a kutyát sem érdekli az egész, mert ilyenek vagyunk mi emberek.
Különben is, a háborúval foglalkozó híradások mindig valamilyen sarkítást tartalmaznak, tehát befolyásolnak, azt pediglen nem kedvelem.

A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett!

< Előző   Következő >